2023. május 28., vasárnap

Minótaurosz





Uralkodónk a termébe hívott 
többedmagammal. A termet épp 
tatarozták az Üllői út 115-ben -
az állványok között, a törmelék-
védő háló mögött búsult
Urunk, kétfelé ágazó
szarvaival díszes, busa fejét leszegve.

Valamit kérdezett, és a szeppent
népségből egyedül én válaszoltam -
csak nekem nem szaladt inamba a 
bátorságom, húzódtak fel védett
csontrejtekükbe a töppedt golyók,
csak nekem volt tököm hozzá -
hívhatnál Thézeusznak.

És emlékszem, valami okosat,
odaillőt, megfontolt, de mégis
tartalmas kritikát mondtam - 
alig hímezte hízelgés.

Látod, ez a büszkeség, így,
ébredés után a legnyersebb terhem.
Eredetileg azért érkeztem
a Budapest-labirintusba, hogy
legyőzzem ezt a szörnyet.
Miféle dicsőség, mondd, ha
ehhez képest belőlem lett az
istenek kegyelméből való lakáj?




A téma egy alkalommal már megkapta a maga bővebb kifejtését, ez anno a Műútban meg is jelent, és bekerült a Shizoo-kötetbe. Nyugodj, ha tudsz, Kabai Lóri!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése