2022. október 9., vasárnap

Nyolcvanhatcé

saját kép (csak illusztráció)







A kapud belém akadva segítette a lépcsőd botlani,
hogy egy üres szelektív kukának koppanjon a sisakom -
azaz úgy estem beléd egyből Nyolcvanhatcé
bakugrató őr dögszag szerelembe.

A lifted nyöszörgött, fájdalmas-kéjes lassúsággal
vonszolt fel a hatodikra, ahonnan a hetedik
bűnt a lépcsőn mászva értem el, 
magától is szeppent, 
bizonytalan tekintetű leányod 
átvette rendelt vacsoráját -

lefelé menet banyaőröd, akit 
nem szólítottam öreganyámnak,
rámnyitott kukucskaablakán át:
Mi járatban, jahogy enni hoztál, 
mennyit lóttok futtok, városszerte,
vigyázz, mennyi szörnyű baleset!
Mondta megint előbb is a hírek!
Vigyázz, annyi szörnyű baleset!

Nem szólítottam, magától rendelt
volna, sorsom-létre rongyolt göngyöleg -
így vontam rá vállat:
Asszonyom a híreknek ne higggyen,
hazudnak éjjel és hazudnak nappal... -
de be se fejezhettem, becsukódott közben,
biztonsági üveg őközte meg köztem.

A liftedbe lépve a tükörbe nézve
éreztem magamon, tekintetbe vettek a
lassú erők és tehetetlenségemben
felröhögtem, átkod űző, hangos röhögéssel -

el is fulladt a lift, elakadt a negyediken,
de a gombnyomogatásra mégis ereszkedni kezdett
a valósság józan, mértani utcája felé,
ahol paripám várt, és a következő éhes száj
egy másik, lelketlen címen -

Cuppanva szültél utcára, nyolcvanhatcé, mint aki
kiköpi a nem ízlő vacsorát - 
mégsem leszel a második anyámmá,
bőrőmről démonűztelek, öreganyám, 
álnok nyolcvanhatcé; s most, hogy elmeséltem,
az írás szerint nincs hatalmad rajtam -

ha rajtam múlik, nem találkozunk.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése