2020. szeptember 12., szombat

Jónás

 





Felelős vagyok értetek - a szólíthatatlanság
alkonyati, tömény légkörében is.
Nyelvemen, ujjamon sejtelmek tapadása
számotokra gyanús és hamis -
de semmim e kívül, ahogy a helyem
érdes bálnanyelvvel körbetapogat:
leginkább érzem, nem értem vészre hangolt
gyűlölettől hangos világotokat,
ahogy egy lázat, amit alig lehet
gyógyszerrel élő hővé csillapítani. 
Felelős vagyok értetek - a szólíthatatlanság
légkörében próbállak megszólítani,
érteni véled világod; a válaszokban
csattanó puskatus, vipera, gumibot
légkörében harcot hirdetsz, mert fenyegetve
érzed nemzettől nemzett világotok,
az enyém is. Lehetne. Nincs hozzá közöm,
mert lám, kikeltem a hüllőkeltetőben -
sivatagi ősz van, kiszáradt bőrömön
homok hidege tapogat, a hő nem,
ha rám lehelsz. Furcsa az ajkad. Csak
sebez. Sebző szavakból mérged
belénk a sebző akarat - de még mindig 
nem szeretlek gyűlölni téged.
Győzködöm magam, felelős vagyok
a megszólíthatatlanság légkörében.
Hogy értetek. Világ-nehéz a homok és
lehet, hogy ez is az én felelősségem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése