2020. december 17., csütörtök

Házimozi

 Andrej Tarkovszkij tempójában






A főcím után nem sokkal egy immár
soha el nem induló lift belsejét addig
közelítjük a távolból, míg rá nem lelünk.
A szemmagasságban éktelenkedő 
Jatt felirat mögül
lekopott a kérdőjel. 

Ráközelítés közben, a törmeléken át 
megbillen a kamera. Az illúzió.
Nem én írtam oda. Soha nem 
követeltem külön jutalmat 
a jussomon kívül, mert kiszolgáltalak.
De ebben a filmben ez a firka. Mégis
ez a firka vagyok én.

Azonosulni azzal, amit látsz.
Szegény mozigépész! Remélem,
rá nem vonatkozik. 
Megmutatjátok. Ahogy egy 
lerágott körmű ujj
ujjatlan kesztyűben megérinti a betűket.

Alig tapintható, eltűnésre ítélt
alkoholos tinta.
Ez voltam én. Mindig borzongok,
ha simogatnak.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése