2020. december 4., péntek

Ikarosz bukása

(kattints rá...)
 
Pieter Bruegel: Ikarosz bukása








Hogy egy pojáca már megint -
nem vettem észre.

Kis ideig mesélhetném, hogy nagy idők
tanúja - de hamar kiderülne. Nem láttam, mert 
a saját kizökkenő ekém
foglalkoztatott. Ez a parcella itt, a kikötőre néző
dombon túlságosan kövecses.

Nem láttam, mert pislogtam épp.
Tudod mit? Vegyük úgy, hogy ott se voltam.

Sorsfordító és örök példa. Szimbólum. Csak
a legtöbbünknek semmit nem jelent.
A napot nem megérinteni,
túlélni kell.

Bámulni kell az egyenletes léptű vén
gebém farát. Ahogy a mozgás
hullámzik az izmain. Hogy közben
másféle hullámok? Loccsanás?

Hihetsz mást. De ezen a szálkás vidéken
- talán az összesen, a láthatáron túl is -
mindenki vízbe pottyantott kavics.

A nap nyugszik. A munkám
felével se. Nem érdekel
senki más csobbanása.






Bónusz: Carol Ann Duffy szemszögéből

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése