2023. július 23., vasárnap

Eteoklész kihajol a képből

 





Ahogy a völgy hasadt, én úgy születtem.
Párahab éggel betakart, jövőtlen,
tört törzsek közt nevelt a félelem:
hogy ikrem van, akit túlontúl űztem
vízmarta sziklán, letörő kopáron
a tükrök éhes túlsó oldalára.

És hazajön. Átnyúl az üvegen,
jogos jussát követelné rajtam -
ami nekem is ugyanolyan
jogon jussom. És nincs belőle annyi,
hogy mindkettőnknek jusson,
ez egyemberes szerep. A foszladó
világ urának lenni nem lehet
két éhbe kötve. Mégis hazajön.

És vége lesz. Párahab éggel betakart
völgy ahogy hasad, majd úgy halok meg,
ahogyan ő. Polüneikész!
Maradj a seggeden, a tükörbirtok
másik oldalán! Apánk seggfej volt,
anyánk a nagyanyánk, de ettől még
nem kell átokká váljon minden táj.

Vihar törte törzsek közt a félelem:
tört, alvadt törzsek. Bármelyik lehet
testvérharc érfúlt trombocitája.
Hisz minden kép tükör. Bármelyikből
bújsz elő majd, éh túloldalam,
egymásra rontunk. Semmire készen.




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése